6/11/09

Pencucian usus

Aimi dah 3 hari yak yak dengan banyak
Hari tu sebelum balik kampung, 4 hari Aimi tak buat keje tu
Ni dah kuar tak nak berenti lak
sama dengan hingus-hingus yang meleleh
dan ade 3 kali muntah dalam 3 hari ni
muntah dalam keadaan Aimi tengah tenang main-main
tiba-tiba termuntah..heran ye.

Tapi Aimi tetap rileks je main-main
dengan gembira
walaupun kadang-kadang rasa rimas
sebab badan pun panas

Tadi Aimi pegi Klinik Perdana lagi
jumpa Dr Hilaludin pakar kanak-kanak
dia check montot Aimi
dia kata Aimi sihat
mungkin nak cucikan usus yang dah penuh
dan berlarutan sebab kahak-kahak keluar kut bawah

Doktor kata Aimi akan pulih sendiri nanti
sebab Aimi masih breastfeed
doktor kata Aimi tak perlukan ubat
Hurray pada susu mama!

Aimi kena minum air garam ORS
tak nak bagi dehidrasi
Tapi
Aimi paling tak suka mama sapukan hingus yang meleleh ni!

6 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

alaa..siannya awak...mesti sakit vontot..saya dulu pernah gak muntah2 tiba2, pastu tok saya ikat ngan tali kasut..terus x muntah :D

MamaAimy said...

Saya pun samalah..dr hari ahad sampai smlm 'yak yak cair' 5-6 kali sehari... buat masa ni mama stop solud food dulu... doc bg air garam gak... tp saya minum sket2 jer...mcm pelik je rs....

Aimy

Queens said...

Owh..Aimi cepat sembuh ya..

Belly Obsessor said...

aiyaiyai.. mintak mama aimy tahan nafas masa nak cuci okey

mama_ain said...

cian aimi ek..ke sebab mkn marrybrown hari tuh..heheh..

bear said...

get well soon bdak kecik